Uge 8 – We’re not just doing this for the money. We’re doing this for a S*** LOAD of money!

Direkte konkurrenter:

  1. Sharepoint/Teams.
    1. Online plan 1: 31,50 kr. bruger/måned.
    2. Online plan 2: 62,90 kr. bruger/måned.
    3. Office 365 Enterprise E3: 146,50 bruger/måned. (binding på årsbasis)
  2. Onedrive. Er inkluderet i sharepoint, men kan købes separat også.
  3. Progressive. (add on til sharepoint)
  4. Dropbox.
    1. Standard: 10 eur. bruger/måned.
    2. Advanced: 15 eur. bruger/måned.
    3. Enterprise: Kontakt for pris (Her tilbydes der løsninger som kan tilpasses.)
  5. Box.
  6. Colibo.
  7. IntraNote.
  8. Share IT.
  9. KMD dokumenthåndtering. (en skræddersyet løsning)

Indirekte

  1. Lokale løsninger (netværksdrev).

Hvordan adskiller vi os fra konkurrenterne?

Konkurrenter udvikler store, standardiserede løsninger. Her vil vores produkt blive udviklet i en kooperativ udviklingsproces, så det tilpasses efter arbejdsmiljø- og processer. Løsningen vil blive tilpasset deres nuværende opsætning, så der ikke skal meget tid på at optræne medarbejdere i at anvende det.

Modsat konkurrenter (her især Microsoft) kan vi også skabe en tættere relation og hurtigere udviklingsproces baseret på brugernes feedback.

Prisstrategi

Vi har valgt at anvende en value-based pricing model. Vi har vurderet hvor meget spild arbejde der er på nuværende tidspunkt, med den løsning Cebra anvender. Vi har baseret vores tal på data indsamlet fra interviews med arkitekterne.

Vores prissætning er baseret på, at der er 250 arbejdsdage om året, og hver enkelt medarbejder i snit spilder 5 minutter pr. arbejdsdag på informationssøgning. Vi fastsætter medarbejderens fakturerbare timepris til 1.000 kr. pr. time. Hvert minut koster derfor 16,67 kr, og 5 minutter koster derfor 83,34 kr. På månedsbasis spildes der derfor 1.666,8 kr. pr. måned pr. medarbejder.

Ovenstående beregning er vejledende, og tager ikke højde for hvor tit andre medarbejdere bliver involveret i f.eks. søgninger efter filer på tværs af mapper på f.eks. netværksdrev. Derudover er der også situationer, hvor en medarbejder ikke finder en særlig information, men i stedet derfor selv skriver/udarbejder informationen på ny, hvormed spildtiden er ekstra høj.

Vi forestiller os, at tilbyde vores software i forskellige varianter/pakker, som har forskellige features: Starter, Plus, Premium og Enterprise. Prisen varierer fra 150 til 350 kr. (ekskl. moms) pr. bruger pr. måned.

Vi kan nemmere sikre os månedlig betaling, da vi skaber et system der påvirker hverdagen og derfor ikke bare kan slukkes/skiftes ud.


0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *