Uge 5 – Hypoteser og eksperimentering

Case-opgave – Hypoteser i forhold til Lean Startups

Til næste uge skal i arbejde med fem opgaver i forhold til jeres case.

  1. Baseret på jeres case, identificer så mange hypoteser eller antagelser som muligt.
  2. Udvælg hvilke hypoteser, som er vigtigst at få testet for jeres virksomhed (leap-of-fate ++).
  3. Brainstorm på et eller flere eksperimenter, der kan teste jeres hypotese.
  4. Identificer en eller flere ”Actionable metrics”, der kan anvendes til jeres virksomhed.
  5. Test tre af jeres hypoteser af i “den virkelige verden”. Dvs. I skal ud og observere, interviewe relevante personer i forhold til jeres case, der ikke er jer eller en anden aktivitet, der kan afklare en hypotese. <- VIGTIGSTE

Identificering af hypoteser

Hypoteser relateret til Rescript biblioteket

  • “Key Partners 1: En virksomhed vil være med i udviklingsprocessen af Re:Script”
  • Få valideret at arkitektvirksomhed er klar til at betale en abonnementsløsning på antal af medarbejdere. Eksempelvis 500 kroner for 1 licens hver måned.
  • Validering på om script biblioteket kunne have værdi for andre virksomheder.
  • Arkitekter bruger (unødvendig) lang tid på at organisere Revit/Rhino scripts
  • Outsourcing: Bliver det for bøvlet at videregive opgaven med at kode et script?
  • Kan scripts generaliseret og genbruges i forskellige kontekster m.m?

Hypoteser relateret til Rescript markedspladsen

  • “Key Partners 2: Studerende vil være interesserede i at bruge deres kompetencer i Revit til at producere scripts for os.”
  • Revenue stream 2: Virksomheder vil være interesseret i at købe/hente scripts udviklet af andre arkitektvirksomheder og studerende for at spare tid eller blive inspireret i en markedsplads funktion.

Udvalgte hypoteser

  • Outsourcing
  • Abonnementer
  • Generaliserbare scripts

Hypotese brainstorm

Feltarbejde – kvalitativ metode i form af interviews med arkitekt-bureauer

Identificering af actionable metrics

  • Fremadrettet kan vi overveje, at udbyde vores online platform med forskellige features, og se hvordan disse performer mellem forskellige brugergruppe
  • Få identificeret brugsmønstrer i forhold til brugen af scripts VS marketplace
  • Test af hypoteser

Testes til interview mandag d. 18/3

Plan for møde og interview

  • Præsenterer ny gruppe sammensætning, fag og mål.
  • Hvad vi gerne vil have fra jer
  • interviews med nye medarbejdere.
  • Præsenterer prototype i dens nuværende form
  • Hvilke programmer bruger de til deres samarbejde
  • Kunne det f.eks. give mening, at mere projektstyrings-arbejde blev lagt under Rescript? Således, at andre personer end arkitekter (eller som arbejder med script) kunne bidrage til projekter
  • Vil de betale og hvad er deres budget til software som denne?

Overordnet mål: Virksomhed som første kunde

Efter mødet

  • Virksomhed vil gerne være med i udviklingsprocessen af Re:Script.
  • Hvis de kan se en værdi i produktet, vil de gerne betale for det. De er helt klar over at forløbet skal ende ud med at de vil købe produktet af os.
  • Outsourcing kunne de ikke se værdien i for nu. Hverken til andre virksomheder eller til arkitektstuderende.
  • Der er generelt et ønske i informationsdeling og ikke kun scripts.
  • Scripts kan generaliseres der skal tilpasninger til. Der skal være en viden om hvilken version af programmet hvor scripts kører bedst.

“Grunden til vi ikke tjener mange penge i branchen er vores manglende erfaring indenfor at genbruge viden”

Arkitekt

“Vi drukner i information og kan derfor ikke udnytte den viden der er”

Arkitekt
0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *